Hej! I tisdags visade jag mitt familjealbum som jag gjorde med (Bind-it all). [/URL]Nu tänkte jag visa mer i detalj hur jag gjorde omslaget. Jag gillar att blanda olika tekniker!

På omslaget ovan syns också ett Tattered angels glimmer glass som jag färgat med alko inks droppar.

Jag började med att droppa gula och blå droppar av alkohol inks på en filtbit och med hjälp av handtaget dutta över färgen på kartongarkets blankare vita sida. Detta var ändå ett något sugande material så resultatet blir annat än på glansigt papper.

Sedan sprejade jag över allt med Glimmer mist i tre olika nyanser, blått (jazzblue)och grönt (meadow green) samt walnut gold.

Jag lade på några Tattered angels masker (glimmer screens) innan jag sprejade och sprejade något färglager också efter att ha tagit bort maskerna.

Efteråt ville jag ha tydligare swirls från maskerna och lade på dem igen och suddade med Rangers blending tool och lite färg från en svart stämpeldyna med dye ink (Memento). Då tyckte jag att jag fick mer djup och lagerkänsla på ytan. Jag chalkade också kanterna på pärmen med samma stämpeldyna och suddverktyg.

Sedan stämplade jag och embossade ett swirlmotiv och ett ATC motiv från Tim Holtz på omslaget i svart samt kronan i guld.


Jag har färgat in metallramen från Making Memories och metallspännet till albumet genom att droppa på alkohol inks direkt på metallen.
Läderremmen är infärgad med distresser och blending tool.

På måndag visar jag en tutorial med alkoholinks!
Ha det så gott!
/Ullisenrullisen

